23. rujna 2010.

Balkanski dijalozi

Sjedim u sobi i gledam kartu grada. Vec je isfucana, sva isarana. Kako i ne bi bila kada mi je upravo taj komad papira cesto najbolji prijatelj na ulicama novog grada. Prokletih pet centimetara moze znaciti i 20-ak minuta hoda, a krivo skretanje ima jos gore posljedice. Nesto gledam, trazim najbrzi put od tocke A do tocke B. Odjednom cujem zvono, netko je ispred vrata. Nisam stigao ni ustati kad ono u stan ulazi spremacica, vuce kantu s krpama i pozdravlja me s ‘’Hello’’. Nakon dvije-tri sekunde k’o iz vedra neba cujem ‘’Dobar dan’’. Cini se da ovaj put nitko nece ostati izgubljen u prijevodu, cudni duh poznatog ispunio je sobu. 


Spremacica Mila odmah krece sa svojom zivotnom pricom. Ne zeli da joj persiram, prelazimo na ti. Rodom je iz Crne Gore, u Austriji je od 1991. godine. Majka cetvero djece. Zena se raspricala, sve nesto kroz smijeh. Ja sjedim u fotelji i uglavnom slusam. Kaze kako odrzava cijelu zgradu, sve blista zbog njenih ruku, a onda neki zlobnici pricaju viceve o lijenim Crnogorcima. Ccc. Zna ona sve ovdje, tko gdje spava, jede. Ima popis svih stanara, ona je i cistacica i inspekcija. Odmah me upozorava na neuredne Kineze i coporativne Spanjoce. Ja sam ‘’nas’’, imam protekcije. Ma nisam jedini, neke cure iz Novog Sada su u 14-ici, mali Bakir je u sobi br. 5 itd. Evo cim opere pod dolazi mi cista krpa za sudoper! Upada neki tip s lojtrama, Mila i on se smiju k’o ludi. Kaze mi kako neki Kinez preko puta kuha narodne specijalitete, domaru hrana izgleda sumnjivo. Nekako se ona presaltala na ‘’velike’’ teme, bez imalo mog poticaja na isto. Analizira Mila medjunacionalne odnose, prica o religijskoj (ne)toleranciji, spominje partizane, cetnike i ustase. Ja samo povremeno uletim s nekim komentarom. Nakon nekog vremena izvalim kako ne mogu razumjeti ljude koji doslovno shvacaju biblijske tekstove. Ona suti. Poceo ja o evoluciji, dinosaurima, izvanzemaljcima, prvim krscanima, crkvenim dogmama… U tri minute nadoknadih 45 minuta sutnje. Pitam ju: ‘’Vjerujes da je Bog svijet stvarao sest dana i sedmi se odmarao? Da su prvi ljudi bili Adam i Eva?’’. Kaze Mila, ‘’Pa On ih je stvorio iz prasine, pise u Bibliji, i…’’. Baca pogled na kantu, razgovor se privodi kraju. Ode Mila, ja ostavljen sam u bespucu sarenog doma. Barem do sljedece srijede. Vrijede li jos one price o protekciji?

Izlazim van, slikam sve i svasta.

 U tijeku su nekakvi izbori. 
Politicari prodaju ista sranja, uz malo vecu dozu Photoshopa.
 
Terminator? Guverner? WTF?!

Zgrada Instituta za germanistiku

Institut za anglistiku

Jedan od brojnih prirucnika koje cete dobiti prilikom
upisivanja na fakultet u Grazu

3 komentara:

  1. Hahahaha!! Ne mozemo verovati!!! Prava slika Mile;)) Mogle bismo mi jos stosta dodati,ali pusticemo te da je sam upoznas! ;)) Samo, mi cemo izgleda zadrzati protekciju, s obzirom da smo provalili Milin stav o religiji, pa se nismo presli kao ti!Mila ipak sve zna i sve moze! ;)
    Komsinice iz Topa 16

    OdgovoriIzbriši
  2. Hehe raspricat ce se ona, uopce ne sumnjam u to. :) Samo sljedeci put trebam biti malo oprezniji jer par mjeseci ce nam svake srijede ujutro biti u sobi.

    OdgovoriIzbriši
  3. Jos nisi naucio da je religija osjetljiva tema? :D
    Btw, ateist = Nazi. Kaze papa, onaj isti od Hitler-Jugenda. Valjda on zna.

    http://www.catholicherald.co.uk/news/2010/09/16/papal-visit-2010-popes-holyroodhouse-speech-full-text/

    OdgovoriIzbriši